Pomocne bakterie

 

jogurtŻywe kultury bakterii pływające w Twoim jogurcie – brzmi przerażająco, prawda? Nie musisz się jednak obawiać, gdyż nie są intruzami w Twoim organizmie, wręcz przeciwnie, są bardzo potrzebne. Ich zadanie to poprawa mikroflory jelit, dzięki czemu zyskasz większą odporność.

Częste spożywanie produktów bogatych w żywe kultury bakterii (probiotyki) czyli jogurtów, kefirów, zsiadłego mleka, zapobiega zakażeniom jelitowym poprzez hamowanie rozwoju patogennych mikroogranizmow. „ Jogurtowe bakterie” powodują zmianę wartości pH w jelitach oraz produkują nadtlenek wodoru, w wyniku czego powstaje środowisko niesprzyjające zasiedleniu się czynników chorobotwórczych. Szczep bakterii kwasu mlekowego pomaga wrócić do formy organizmowi w przypadku ostrych biegunek wynikających z zakażeń bakteryjnych i wirusowych.

Warto zwrócić uwagę na problem nietolerancji laktozy. Również w tym schorzeniu probiotyki pełnią ważną rolę. Laktoza, czyli cukier mleczny zostaje rozłożony przy użyciu enzymu wytwarzanego przez probiotyki, dzięki czemu laktoza jest przyswajana u osób ze stwierdzoną nietolerancją.

Wykazano też, że część bakterii fermentacji mlekowej może mieć wpływ na hamowanie rozwoju bakterii Helicobacter pylori odgrywających rolę w powstawaniu choroby wrzodowej.

Innym przykładem dobroczynnego działania fermentowanych produktów mlecznych jest leczenie niedyspozycji jelitowych po długotrwałej antybiotykoterapii tzw. biegunki poantybiotykowe.

Istnieją przypuszczenia że niektóre probiotyki przeciwdziałają powstawaniu raka jelita grubego jak również obniżają poziom cholesterolu we krwi.

Bakterie probiotyczne należą do szczepów różnych gatunków z rodzajów: Lactobacillus i Bifidobacterium regulujących pracę jelit. W zależności od szczepu zwalczają biegunki lub przyśpieszają pasaż jelitowy. Liczba bakterii w napojach powinna być wyższa niż 1 milion na 1cm³.

Na zakończenie muszę dodać, że wszystkie fermentowane napoje mleczne są rewelacyjnym źródłem dobrze przyswajalnego wapnia i białka o wysokiej wartości biologicznej, licznych witamin i wielu innych składników.
Sami widzicie ile zalet mają te magiczne mleczne produkty. Zaproś pożyteczne organizmy do siebie. Zwiększaj ilość probiotyków w swojej diecie, a korzyści same napłyną.

Nie taki diabeł straszny:)

rejestruj2