Dieta

Przygotuj sylwetkę na lato!

ULOTKA1str dieta

Przedłużająca się zima zaskoczyła wszystkich ale bez obaw lato nadejdzie! Nie daj się mu zaskoczyć i przygotuj swoją sylwetkę na plażę! Do ćwiczeń na świeżym powietrzu czy na siłowni dodaj odpowiednio ułożoną dietę a sukces masz gwarantowany!

Już dziś skorzystaj z oferty diet indywidualnych układanych przez naszego dietetyka, mgr Magdalenę Mlącką. Szczegółowe informacje znajdziesz TUTAJ

Możesz również umówić się na indywidualne konsultacje dietetyczne prowadzone przez naszego dietetyka w Warszawie w Centrum Medycznym „Saska Kępa”.

Czytaj więcej...

Szczęście bez recepty

 


usmiech„Idź przez życie śmiało, miej wesołą minkę łap szczęście za ogon i duś jak cytrynkę”. Zabawny wpis z pamiętników, niby banalny, jednak po chwili zastanowienia możemy odnaleźć w nim głębszy przekaz. Przyciągnijmy szczęście naszą postawą i nie dopuśćmy aby nas opuściło…

Jesień i zima, to pory roku, które sprzyjają zradzaniu się uczucia nostalgii i przygnębienia. Zamiast siedzieć w domu i zastanawiać się nad sensem własnej egzystencji dokonajmy rewolucji w rutynie i sprawmy aby podczas tego zimnego półrocza rozgrzała nas pozytywna energia płynąca z naszych gorących serc. Stwórzmy sobie bajeczną atmosferę.

Czytaj więcej...

Wzrost odporności = wzrost wydajności

 

jesienNadeszła jesień. Pogoda niejednokrotnie płata nam figle a nasz układ odpornościowy zostaje wystawiony na ciężką próbę przetrwania. Dobrze wiemy, jak trudno jest skupić się na pracy gdy nasza odporność spada, a my stajemy się bardziej podatni na zakażenia.

Najlepszym rozwiązaniem jest profilaktyka. Nasze babcie i mamy zawsze dbały o to abyśmy ciepło ubierali się w chłodne dni i w tych poglądach miały wiele racji. Poza ochronnymi czynnikami zewnętrznymi warto zwrócić uwagę na czynniki wewnętrzne. Możemy stawić czoło wyzwaniu i zmobilizować siły obronne organizmu stosując właściwą dietę.

Czytaj więcej...

Otyłość - epidemia XXI wieku

 

otylosc2Zapewne wiesz że otyłość jest jednym z najważniejszych problemów zdrowotnych w skali światowej, zwłaszcza w krajach wysoko uprzemysłowionych.

Według przewidywań Światowej Organizacji Zdrowia, jeśli utrzymają się obecne tendencje, w roku 2015 na świecie będzie 1,5 miliarda ludzi otyłych i z nadwagą (obecnie jest ich prawie miliard). Nie wygląda to najlepiej :/

Czytaj więcej...

Nie takie małe co nieco

 

miodNa pewno widzieliście bajkę o Kubusiu Puchatku ;) Uwielbiał on miód. Nic dziwnego – gdyż jest pyszny, a na dodatek niezwykle zdrowy.

Smak miodu kojarzy nam się z zimą. Spożywamy go najczęściej dodając do herbaty w celu ogrzania zziębniętego organizmu lub też lecząc przeziębienia. Miód składa się w ok. 70-80% z węglowodanów prostych (fruktozy i glukozy), które są całkowicie przyswajalne. Mimo dużej zawartości cukrów prostych – nie przyczynia się do powstawania próchnicy. Stwierdzono, że wzrost paciorkowców Streptococcus mutans, będących główną przyczyną próchnicy, hamowany jest przez obecny w miodzie nadtlenek wodoru. Główne mikro- i makroelementy zawarte w tej niezwykłej substancji to żelazo, wapń, magnez, mangan, potas, kobalt. Jak również witaminy: B1, B2, B6, PP, A, C, D, H i K. Ma się czym chwalić ;)

Czytaj więcej...

Pomocne bakterie

 

jogurtŻywe kultury bakterii pływające w Twoim jogurcie – brzmi przerażająco, prawda? Nie musisz się jednak obawiać, gdyż nie są intruzami w Twoim organizmie, wręcz przeciwnie, są bardzo potrzebne. Ich zadanie to poprawa mikroflory jelit, dzięki czemu zyskasz większą odporność.

Częste spożywanie produktów bogatych w żywe kultury bakterii (probiotyki) czyli jogurtów, kefirów, zsiadłego mleka, zapobiega zakażeniom jelitowym poprzez hamowanie rozwoju patogennych mikroogranizmow. „ Jogurtowe bakterie” powodują zmianę wartości pH w jelitach oraz produkują nadtlenek wodoru, w wyniku czego powstaje środowisko niesprzyjające zasiedleniu się czynników chorobotwórczych. Szczep bakterii kwasu mlekowego pomaga wrócić do formy organizmowi w przypadku ostrych biegunek wynikających z zakażeń bakteryjnych i wirusowych.

Czytaj więcej...

Śpiąca Królewna?!

 

zegarChcesz być piękna, szczupła, zdrowa i wesoła? Receptą na powodzenie jest odpowiednia ilość snu. Dłuższy sen zapewni Ci komfort psychiczny w ciągu dnia sama przekonasz się, że wzrośnie efektywność wykonywanej przez Ciebie pracy. Poczujesz jak tryska z Ciebie energia, dzięki czemu będziesz szczęśliwsza.

Z drugiej strony musisz pamiętać, że zbyt długi sen może powodować podobne objawy do jego deficytu. Zatem należy znaleźć złoty środek w  czasie, jaki przeznacza się na sen. Powinnaś spać tyle, ile potrzebujesz żeby się wyspać. Zapotrzebowanie na sen jest cechą indywidualną. Zależy od wieku. Wraz z wzrostem lat zmniejsza się potrzeba nocnego odpoczynku. Minimum biologiczne wynosi 5 godzin, jednak w przedziale wiekowym 20-30 lat zalecane jest 7-8h snu, żeby organizm mógł prawidłowo funkcjonować i żeby jego wydajność była największa.

.

Czytaj więcej...

Regenerujący łyk wody

 

kropla"Wszystko jest z wody, z wody powstało i wody się składa" - Tales z Miletu.


Woda to istnienie – bez niej nie byłoby życia... Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że stanowi ona ok. 60-70% masy Twojego ciała? Jest niezbędna do prawidłowego przebiegu wszystkich zachodzących w nim procesów życiowych. Często możesz nie odczuwać pragnienia i niestety zapominasz o odpowiednim nawodnieniu organizmu. Pragnę ukazać Ci nadzwyczajną moc jaką kryje w sobie woda.

Pijąc wodę zapewniasz odpowiedni transport substancji odżywczych w swoim organizmie oraz prawidłowy przebieg procesów trawienia (jeśli marzysz o zrzuceniu kilku kilogramów to pierwszym krokiem do sukcesu jest właściwa podaż płynów). Ponadto temperatura i ciśnienie tętnicze zostaną unormowane, a ciało poczuje się wypoczęte i nawilżone. Jędrność skóry zależy od stopnia jej nawilżenia.  Im więcej wody znajduje się w skórze, tym jest ona jędrniejsza i wygląda na młodszą.

Czytaj więcej...

rejestruj2