Stretching dla każdego

stretchingZajęcia ze stretchingu znajdziemy w ofercie większości fitness klubów. Zapotrzebowanie na zajęcia pomagające nam rozciągnąć mięśnie i uelastycznić ciało wzrasta... Wiemy przecież, że bolący kark i kręgosłup czy zatwardziałe stawy są coraz powszechniejszymi problemami naszego "zasiedziałego" przed monitorem społeczeństwa.

Zanim jednak zdecydujemy się na zajęcia pod okiem specjalisty, warto zapoznać się z podstawami stretchingu oraz spróbować ćwiczeń samodzielnie, w zaciszu własnego domu, przy ulubionej muzyce. Lydie Raisin w swojej książce Stretching dla każdego proponuje 4-tygodniowy program  ćwiczeń, na które trzeba poświęcić dziennie 15 min. Każdego dnia krok po kroku mamy do wykonania 4 ćwiczenia, a każde z nich zawiera dokładny intruktraż. 

Ćwiczenia rozciągające nie należą do najtrudniejszych, choć zapewne dla tych, którzy już dawno nie trenowali, może być to nie lada wyzwanie! Na szczęście efekty przy systematycznej pracy są szybko widoczne i odczuwalne! Dłuższą przerwę od sportu warto rozpocząć właśnie w ten sposób. Stretching jest także uzupełnieniem innych dyscyplin i okazuje się ważnym elementem np. dla biegaczy czy narciarzy. 

Jakie korzyści płyną ze stretchingu? Jeśli chodzi o stronę fizyczną, są to: uelastycznienie ciała, poprawienie kondycji i koordynacji ruchowej, zwiększenie ruchomości stawów, wzmocnienie układu oddechowego i krążeniowego. Nie można jednak zapominać o pozytywnym wpływie na naszą psychikę! Pomaga on walczyć ze stresem (który tak często kojarzy nam się z "byciem spiętym"), pozwala zrelaksować się i skoncentrować.

Warto dodać, że autorka, podobnie jak w swojej książce Płaski brzuch, zaserwowała nam dużą ilość ciekawostek i informacji na temat zdrowia, diety i sportu. Każdego dnia możemy więc dowiedzieć się czegoś na temat np. prawidłowego snu i jego roli, o starzeniu się i sporcie czy o roli ćwiczenia pamięci.

Lydie Raisin, Stretching dla każdego, wyd. Hachette, Warszawa 2012.

rejestruj2