Płaski brzuch

plaskibrzuch

Poza ciążą, kiedy to zaokrąglony brzuch mamy jest wielkim powodem do dumy, najmilej widzianym brzuchem jest ten określany jako „płaski”. Przypominają nam o tym reklamy, czasem złośliwi znajomi a niekiedy po prostu robi to nasz obciążony kręgosłup. Książka Lydie Raisin „Płaski brzuch” (wyd. Hachette  Polska 2012) skierowana jest do wszystkich, którzy chcieliby poprawić właśnie tę, jakże ważną, część ciała.

Autorka przypomina na wstępie, że płaski brzuch to kwestia przede wszystkim zdrowia. Mocne mięśnie świadczą o naszej kondycji, a także dobrze wpływają na nasze organy wewnętrzne. Nie chciejmy więc rzeźbić talii tylko dla urody! Ważną wskazówką jest także wyszczególnienie przez Raisin kilku obszarów działań oraz konieczności połączenia zarówno dobrze dobranych ćwiczeń, zmiany diety oraz automasażu. 

Główny rozdział książki prezentuje zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha rozłożony na dwa tygodnie. Każdego dnia wykonanie zadań zajmuje ok. 15 min, co ma nas zmotywować do wygospodarowania tego kwadransu. Wszystkie ćwiczenia zostały szczegółowo opisane i zilustrowane, obok nich znajdziemy też wskazówki, na co zwracać uwagę podczas ich wykonywania. Co więcej, na każdej stronie znajdziemy szereg informacji i ciekawostek z dziedziny zdrowego odżywiania, mitów krążących wokół diety, na temat zalet konkretnych aktywności sportowych, a nawet na temat historii (oczywiście związanej ze sportem). Możemy wiec potraktować trening jako okazję do poszerzenia naszej wiedzy!

Autorka zaznacza, że książka jest skierowana głównie do kobiet, jednak mężczyźni oczywiście mogą dołączyć się do nich, pamiętając jednak, że inna budowa ciała kobiety i mężczyzny sprawia, że niektóre ćwiczenia mogą być dla nich trudniejsze. Już ta „ciekawostka” powoduje, że pewnie wiele pań zachęci swych panów do wspólnego treningu, by przekonać się o tych różnicach!;-)

Na koniec warto dodać, że jeden rozdział w książce został poświęcony kwestii ćwiczeń dla kobiet po porodzie. To cenny element publikacji, gdyż wiadomo, jak wiele młodych mam poszukuje takich wskazówek. Ostatni zaś rozdział dotyczy ćwiczeń dla już zaawansowanych sportowców, bo i oni, jak pisze Raisin, o swój płaski brzuch muszą ciągle dbać!

Lydie Raisin, Płaski brzuch, wyd. Hachette Polska, Warszawa 2012.

rejestruj2