Jak utrzymać sportową motywację?

Jak utrzymać sportową motywację?

Wymówek (ale także dobrych usprawiedliwień) mamy dziś wiele: jesteśmy przepracowani (choć wiemy, że praca siedząca domaga się aktywnego wypoczynku, nie jesteśmy w stanie pokonać zmęczenia), mamy zbyt wiele na głowie i nasz czas wolny skraca się, do tego jeszcze dobrze wiemy, że uprawianie sportu wymaga nie tylko starań i przygotowań, ale także finansów. I tak dalej, i tak dalej…

Czasem tylko uciekamy, a czasem mamy w zupełności rację. Dziś dla odmiany przyjrzyjmy się kilku sposobom na motywowanie się do uprawiania sportu! Co nam pomaga pokonać zmęczenie, brak czasu, brak finansów i wreszcie po prostu nasze lenistwo?   

 1. Systematyczność i konkretne cele

Jeśli kupiłeś karnet OPEN na siłownię i masz zamiar być tam codziennie (by wykorzystać jak najlepiej swoją inwestycję), a przy tym pracujesz na pełny etat, masz rodzinę i nie ćwiczyłeś kilka dobrych lat, to zdecydowanie warto zmienić podejście! Taki ambitny plan może szybko doprowadzić do… całkowitej rezygnacji.

Warto postawić sobie konkretny i realny cel: dwa razy w tygodniu siłowania przez najbliższy miesiąc – plan ten od razu warto wpisać do swojego kalendarza, wyznaczyć sobie godzinę (przed pracą czy po? może w weekendy?), a nawet ustawić przypomnienie na wieczór poprzedzający ten dzień (typu: „Spakuj torbę na siłownię”:-)

2. Podwójna motywacja

Przyjaciel/przyjaciółka, bliska osoba? We dwoje zawsze raźniej! Wieczorny jogging czy gra w squasha? Nie odwołasz przecież spotkania w ostatniej chwili, kiedy twoja obecność jest niezbędna, przez wymówkę „jestem zmęczony”. Jeśli nie masz osoby, z którą mógłbyś się umówić, może warto znaleźć partnera do gry poprzez społeczność wadidasach.pl?

3. Strój i sprzęt

Oczywiście, że nie strój jest najważniejszy i wcale nie trzeba posiadać najnowocześniejszych łyżworolek, by świetnie jeździć, ale czasem zmiana sportowego obuwia, znalezienie odpowiedniego stroju na fitness czy stroju kąpielowego – pomogą poczuć się lepiej i pewniej, a także będą dobrym wyrzutem sumienia, jeśli tylko zapomnimy o nich!

4. Nowości!

Często tym, co nas zniechęca, jest rutyna. Jeśli jest ona twoim problemem, postaraj się np. zmienić fitness club, znajdź nową trasę rowerową albo rozpocznij naukę całkiem nowego sportu!

5. Jeśli martwią cię wciąż finanse…

To pamiętaj, że wiele sportów nie wymaga dużych nakładów finansowych! Możesz znaleźć instruktora poprzez portal wadidasach.pl, możesz wymienić rower, którego nie używasz od roku, na rolki, o których marzyłeś, możesz znaleźć osobę, z którą zaczniesz biegać w parku. Możliwości jest mnóstwo i na każdą kieszeń!

6. Stwórz swój własny system motywacyjny

Jeśli za jeden z celów uprawiania sportu obierasz utrzymanie zgrabnej sylwetki albo zrzucenie kilku kilogramów, koniecznie przygotuj w swoim budżecie pewną sumę na zakupienie sobie czegoś, o czym marzysz – letniej sukienki albo eleganckiego garnituru. Jeśli uwielbiasz chodzić do kina czy na koncerty, możesz sobie zaplanować np. wyjście raz czy dwa razy w miesiącu, jeśli tylko nie zapomnisz o sportowych przedsięwzięciach.

7. Nawyk?

Jeśli uda ci się na początku systematycznie trenować, czasem nawet postępując wbrew sobie, wtedy z czasem opór będzie mniejszy. Aktywność fizyczna stanie się czymś prawie tak naturalnym jak mycie zębów;-)

rejestruj2